Sicilië - Reisverslag uit Ribera, Italië van Nico en Myriam Valk - WaarBenJij.nu Sicilië - Reisverslag uit Ribera, Italië van Nico en Myriam Valk - WaarBenJij.nu

Sicilië

Blijf op de hoogte en volg Nico en Myriam

20 April 2015 | Italië, Ribera

Ja....daar zijn we weer... Gisteren heb ik het ook geprobeerd maar de wifi was waardeloos, een groot drama, dus na 2x verhaal geschreven te hebben, verdween alles weer.
Gingen vandaag naar nieuwe camping en wederom werden we geconfronteerd met geen wifi-verbinding. Had gezegd dat ik hier een week zou blijven. Toen bleek dat de wifi wederom niet werkte zei ik dat ik weer zou vertrekken als ik geen wifi zou hebben. Nu jullie zien het resultaat. Ineens werkt het wel! Mocht ik op zijn account.
Nou jullie snappen dat we wel wat te vertellen hebben dus laat ik maar snel beginnen.
Donderdag 09 april gingen we weg uit Palermo om via Monreale naar Mondola Isola del Femmine te gaan.
Het verkeer is hier meer dan chaotisch. Ik kan er geen wijs uit en Nico heeft volgens mij 10.000 ogen nodig. Op 2 banen maken ze rustig 3 of waar mogelijk 4 rijen dik van. De auto's, scooters en fietsers krioelen door elkaar heen en moet je parkeren en vind je geen plek dan parkeer je gewoon dubbel. Op slot gaat de auto en je gaat gewoon shoppen. En toeteren...je wordt gek van dat geluid. Als het stoplicht op groen springt begint iedereen te claxonneren. Na de nodige vertraging kwamen we toch in Monreale waar we de kathedraal gingen bekijken. Eerst kwamen we nog in een straatje terecht waar we echt precies zonder scheerscheuren doorheen konden. Spiegels naar binnen en uit het raam kijken of we niets (geparkeerde auto's en uitstekende balkonnetjes) raakten. Na de nodige bibbers...gelukt!
Maar de kathedraal, kloostertuin, mooie gebouwen en een overheerlijke cappuccino vergoedden al het auto-leed.
Zaterdag 11 april gingen we naar San Vito lo Capo. Dit ging via Alcamo, Scopello en Segesta. In deze laatste plaats bezochten we een Dorische tempel en theater uit de 4e/5e eeuw voor Christus. Wat konden die Grieken vroeger toch bouwen en dan te bedenken zonder al de apparatuur waarover wij heden ten dagen over beschikken. Echt een knap staaltje werk!
In San Vito zijn we een week gebleven. Lekker relaxen en dingen in de omgeving gedaan. Nico heeft zich weer bijzonder uitgesloofd. Ging op de fiets naar het natuurpark Zingora. Eerst een bergweg op met een stijgingspercentage van 10% over 3 km en daarna lopend naar de top.
Ook beklom hij nog de Mont Monaco die 572 meter hoog is.
Vrijdag kregen we te maken met de Sirocco, een sterke warme wind met een wkr7. Alle auto's waren bevuild met Sahara-zand die deze wind meebracht.
We moesten onze buren nog helpen met het binnen halen van hun luifel die bijna de lucht in ging.
In de nacht ging de storm liggen. Het weer is eigenlijk geweldig. Het is steeds 23/24 graden met wel een windje. We starten de dagen met een vestje dat al snel weer uit kan. En door de wind ben je snel verbrand.
Zaterdag 18 april gingen we naar Mazara del Vallo.
We waren op tijd op gestaan en gingen eerst naar Erice, een plaatsje uit de 14/15e eeuw waar aalles nog authentieke staat is. Erice ligt op een berg van 700 meter hoogte. Dus gingen we met de kabelbaan naar boven. Het was helemaal geweldig. Een prachtige dag.
De camping was niet echt veel bijzonders en zoals ik vertelde met zeer slechte wifi. Dus daar zijn we vandaag weer vertrokken nadat we gisteren heerlijk genoten hebben van de bbq. Geweldig lekkere Italiaanse vleeshapjes gekocht. Was weer smullen. Vandaag waren we in Selinunte gesticht in de 7e eeuw voor Christus door de Grieken. Weer tempels en acropolis bekeken. Ze zijn ook grote gedeeltes aan het restaureren. Is ook wel zeer interessant.
En nu zijn we dus in Ribera en gaan hier een weekje bivakkeren. Genieten van het mooie weer en Nico gaat lekker golfen. Dus dat gaat wel lukken...
Nou dit was het weer voor nu en ga ik jullie weer groeten uit een heerlijk zonnig Sicilië....
Nico en Myriam

• 21 April 2015 - 15:15

Jaap:

Hier even een reactie uit een zonnig en winderig Rijnsburg, weet je nog .................
    Gaat wel weer lukken daar geloof ik, wij zwoegen wel door en houden Rijnsburg mooi. Wel zo fraai voor de thuisblijvers en netjes voor jullie thuiskomst, maar ......... dat duurt nog wel even denk ik? Ze kunnen daar inderdaad hele mooie dingen maken, dat zie ik wel op de foto's. Geniet er van, doe voorzichtig, bij smalle straatjes neem je gewoon de N206 toch!
    Een fijne voortzetting en de hartelijke groetjes van alles en iedereen.

• 21 April 2015 - 15:44

Ad En Thea:

Hoi hoi
    Dat was dus weer een tochtje.
    Nu maar weer eens een weekje rust.
    Vele oude dingen bekeken,

• 21 April 2015 - 15:48

Aden Thea:

Hij had de helft maar gepakt.
    Hier is het gelukkig ook mooi weer,en genieten er ook van.
    Nico golfen,en jij in de zon met de iPad.
    Groetjes xx

• 21 April 2015 - 20:28

Tessa:

Hoi,
    Klinkt weer super! Jullie huisje staat nog. Chiel is aan het oefenen op groot veld voor volgend jaar en vindt dit heel leuk! Voor aardrijkskunde had hij een 10 en geleerd op z'n Chiels. Nou ja het zal wel. Tara heeft veel uitval op school op het moment en jullie snappen dat zij dit helemaal niet erg vindt. Morgen weer naar de ortho voor de derde week op rij. Morgen gewoon een afspraak, maar vorige twee keren een bliksembezoek, omdat de beugel kapot was gegaan. Gelukkig snel gefixt. Snel weer een keer facetimen als de wifi het toelaat. Xxx en knuffels uit Rijnsburgia (waar de zo'n ook heerlijk schijnt. Alleen is hier weinig uit de 4e/5e/14e/15e eeuw