Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Nico en Myriam Valk - WaarBenJij.nu Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Nico en Myriam Valk - WaarBenJij.nu

Palermo

Blijf op de hoogte en volg Nico en Myriam

08 April 2015 | Italië, Palermo

Zouden na een winderige middag op de boot aanmeren om 20.30 uur maar wegens drukte in de haven (gevolg van de wind) werd dit 21.20 uur.
En zo kwamen we weer op een voor ons nog onbekend eiland aan. Eerst maar de TomTom weer aanzetten en het adres er inzetten van de camperplaats die Nico uitgezocht had. Die was snel gevonden en in het donker installeerden wij ons. De bewaker bracht ons naar onze plek en wees waar stroom en zo was.
We waren wel een beetje gaar dus een klein neutje en snel ons eigen bedje in.
In de nacht tikte de regen gestadig door op ons dak maar sliepen daardoor ook lekker. Na de koffie was het weer droog geworden. Dus trokken we onze loopschoenen aan en gingen we met de bus naar het centro turistico.
In Palermo loopt, rijdt en staat alles door elkaar: toeterende auto's, vervallen huizen, mooie doorkijkjes, rijen studenten, koetsjes met stinkende paarden, knetterende scooters, indrukwekkende theaters en paleizen, kleurrijke markten, sjieke en heel kleine oude winkeltjes, schattige kapelletjes en natuurlijk de kathedraal. Een mengeling van kleuren, stijlen en geluiden. De hele dag door tattoetatoe...van ambulances en politie.
Palermo is in de 2e wereldoorlog zwaar gebombardeerd en de vernielingen van toen en de half ingestorte huizen zijn gewoon blijven staan. Gelukkig zijn er genoeg mooie gebouwen overgebleven die we bezocht hebben.
Het paleis van de Noormannen, de kathedraal, het Kapucijnenklooster en de catacombe hiervan, en vele kerken van de 11e tot de 18e eeuw.
De catacombe was heel macaber. Een graf van 8000 monniken waarvan er vele gemummificeerd of gebalsemd zijn. De resten, beter gezegd de skeletten zijn hier ook gewoon te zien. Ze hangen naast elkaar aan de muur. Het was een gewoonte om de rijke adel, waaronder vrouwen en kinderen, in de crypte van dit klooster te begraven. Was heel indrukwekkend.
Liefhebbers van kunst en cultuur kunnen in deze stad hun hart ophalen.
Wel betaal je overal entree-geld variërend van 2 tot 9 euro p.p.
We hebben natuurlijk niet alles gezien. Je probeert de goede keuzes te maken n.a.v. boeken over Sicilië
Kerken, kapelletjes zijn er ontelbaar veel dus daar moet je ook een keuze in maken.
We hebben 2 lange dagen door deze indrukwekkende stad gestruind en waren 's avonds echt moe van dat gesjouw. De lunches vergoedden een hoop. Wat een heerlijke keuken heeft Italië toch!
De zon gaat zich steeds vaker laten zien dus het was nog jasje aan, jasje uit. Maar het wordt beter en het was geweldig weer om Palermo te bezoeken. Droog... en 's nachts hebben we een buitje.
Natuurlijk hadden we ook het probleem van de lekkage nog dus dat zouden we vandaag (woensdag) proberen te gaan oplossen.
We stonden bij aankomst naast Zweden waar we gisteren ook mee aan de praat raakten. Zij hadden problemen met het gas en reden naar de achterkant van de camperplaats waar wij dus ook staan. Ik verzin het niet, wij hadden het nog niet gezien maar daar was dus een bedrijf voor camperreparatie. Wat een mazzel weer... Dus wij vanochtend daar ook naar toe en alles is weer hersteld. Een nieuwe kraan en geen lekkages meer. In ieder geval daar gaan we van uit. Haha.
Helemaal blij. Hierna besloten we om deze dag maar rustig uit te zitten, jullie weer te informeren en morgen weer verder te trekken. We hebben een stralende blauwe hemel, hier en daar een wolkje en 20 graden en de vooruitzichten worden steeds beter...!
Zo dat was het weer voor nu. Ik ga ook lekker van de zon genieten.
Wanneer we weer een verslagje maken weet ik nog niet. Voor nu zijn jullie weer bij en we blijven natuurlijk afhankelijk of we internet-verbinding hebben maar jullie weten: geen bericht is goed bericht.
Groetjes..... Nico en Myriam

• 08 April 2015 - 15:20

Tessa:

Nou hier is het vanmiddag ook heerlijk weer. Net 1,5 uur in de tuin gezeten en er ging steeds meer uit. Heerlijk hoor! Palermo klinkt mooi! Xxx

• 08 April 2015 - 16:32

Ad En Thea:

Het is hier ook mooi weer,het wordt nog beter.
    Gelukkig alles weer gemaakt.
    Geniet van de dingen die jullie doen,en denk ook aan ons

• 08 April 2015 - 17:27

Leen:

Goed om te lezen dat alles zo mooi en lekker is. Ook de wijn ? Wij gaan zaterdag op maidentrip naar ...... Ermelo. Salut

• 08 April 2015 - 23:47

Astrid:

Leuk om te lezen over Palermo, dan komen de herinneringen van mijn eigen bezoek weer boven.
    De Boulevard was in de mist vandaag, maar het komt goed deze week!

Ben benieuwd naar jullie vervolg verhalen! Er is daar zoveel moois te zien ... Agrigento.... en niet te vergeten ...het Italiaanse eten ...

PS: de nonnen in het klooster raken hier in NL mogelijk hun AOW kwijt. Hoe zit het met de oudedagsvoorziening van de nonnen in Sicilië? Misschien een leuke vraag voor als jullie een bezoek brengen aan de kapelletjes, kloosters en kerken!