overtocht - Reisverslag uit Ustica, Italië van Nico en Myriam Valk - WaarBenJij.nu overtocht - Reisverslag uit Ustica, Italië van Nico en Myriam Valk - WaarBenJij.nu

overtocht

Blijf op de hoogte en volg Nico en Myriam

05 April 2015 | Italië, Ustica

Na een heerlijk dinertje en nacht in Pont à Mousson gingen we rond 09.30 uur weer rijdennaar Mulhouse. Geen lange route. Konden het dus rustig aan doen. Het was rond 05.00 uur gaan regenen en werden we vandaag getrakteerd op een bui van 14 uur. Gezellig boodschapjes gedaan zodat we weer even vooruit konden.
De camping had een goede douche maar voor de rest washet niet veel soeps. Hebben ook niet zoveel nodig natuurlijk.
Hier vandaan door Zwitserland naar Ponte Tresa. Qua camping eigenlijk een beetje het zelfde verhaal als gisteren alleen kwam daar nog bij dat we maar 2 ampèrestroom hadden. Was dus alleen voldoende voor koelkast en tv. Maar ik had wat dingetjes voorbereid die in de oven moesten. Dus inventiviteit geboden. Is gelukt hoor en we hebben heerlijk zitten happen.
Verder hadden we wat pech met het watertoevoer. Lekkage in ons huisje door een kapotte kraan. Dus nu hebben we de druk er af gehaald en zorgen Vooren andere wijze van watertoevoer. Net zoals vroeger in ons tentje... Haha!
Vervelend maar niet onoverkomelijk.
Als de paasdagen voorbij zijn gaan we kijken of we een bedrijf kunnen vinden die dit probleem kan oplossen. Wordt vervolgd!
De reisdoel Zwitserlang was niet echt lang toch werd het een hele langedag.
We hadden geen rekening gehouden met eventuele paasdrukte en die was er...! Dus daar stonden we in de file voor de beruchte Gothardtunnel...2,5 uur lang. Nou dat weten we ook weer!
Gisteren, ondertussen, paaszaterdag, kwamen we aan in Genua waar we gepland hadden de boot op te gaan naar Palermo en daar zitten we nu op..!
Na de tickets gekocht te hebben gingen we inchecken en vertrokken we uit de haven om 23.50 uur.
En varen we nu dus en hebben we al heerlijk weertje buiten op dek! Er is wel best veel wind. De zee is niet echt wild maar ook niet rustig te noemen. Zonder drank toch een soort van dronken voelen en dat zonder drank!
We hebben goed geslapen ondanks dat de bedden wel wat hard waren en nu zit ik jullie de laatste nieuwtjes te vertellen.
Vanochtend natuurlijk naar de Papa Francesca "geluisterd" en gekeken. Moeilijke taal hoor dat Italiaans. Moet daar nog een beetje inkomen. In ieder geval voelen we ons nu weer gezegend.
Vanavond om 20.30 uur wordt verwacht dat we in Palermo arriveren. Spannend weer.
Zo, voor nu zijn jullie weer bij en wensen wij vanaf een schommelende boot, jullie allen, Zalig Pasen...
Lieve groet... Nico en Myriam

En Astrid het was geen 1april-mop hoor! Een koelkast kan echt draaien op gas! Maar hij doet het nog steeds goed op elektriciteit...