met de zon mee...! - Reisverslag uit Brunstatt, Frankrijk van Nico en Myriam Valk - WaarBenJij.nu met de zon mee...! - Reisverslag uit Brunstatt, Frankrijk van Nico en Myriam Valk - WaarBenJij.nu

met de zon mee...!

Blijf op de hoogte en volg Nico en Myriam

31 Mei 2015 | Frankrijk, Brunstatt

Het laatste verslag kwam uit Finale waar we nog een paar heerlijke dagen hebben gehad.
De temperatuur was nog geweldig dus veel aan het zwembad gelegen, Nico nog stukkies gefietst, tennis en de Giro, gekeken met natuurlijk Stefan Kruiswijk in de hoofdrol. Bij dat weer hoorde natuurlijk ook een heerlijke bbq. Dinsdag was het slecht weer dus goed om alles op orde te brengen in ons huisje en namen we de beslissing om woensdag naar de boot te rijden om te kijken wanneer we weer naar het vaste land konden. Onderweg naar Palermo hadden we weer een memorabele belevenis in Termine Emerese. We liepen vast in het centrum. De weg te smal en een hoop gebarende Italianen die zeiden dat we achteruit moesten. Nou in Italie is dat een hele klus. Een vrouw die achter ons zat kon met gemak even naar achteren maar weigerde dit pertinent tot ook zij niet meer kon. Ik was al uit de auto en probeerde de boel te leiden. Voor de auto begon ook een auto moeilijk te doen die achteruit wilde... Nou jullie snappen het wel. Nico ging met zijn armen over elkaar zitten en het probleem was daarna vrij snel uit de wereld. Ik was er helemaal klaar mee. Verder hadden we een prachtige route langs de kust. Zagen nog een grote super waar we nog wat inkopen deden voor de Siciliaanse foto-avond. Gelukkig zit de wijn in flessen want anders zou je vies van alles zijn rondom Palermo. Binnen valt het mee maar buiten is een grote droefenis. Grote hopen vuilnis waar iedereen zijn zooi maar neer gooit. Op parkeerterrein of straat... Geeft niet waar als ze het maar kwijt zijn.
Ook hebben we hier nog goedkoop, wat noem je goedkoop, getankt maar zeker wel voor Italiaanse begrippen. €1,46 per liter.
Rond 12.30 uur waren we bij de boot en gingen we op zoek voor een ticket en 's avonds om 22.45uur vertrokken we uit de haven. Helemaal blij...was ik vooral... Als je de thuisreis gaat plannen...wil je ook. En ik was helemaal klaar met het rijgedrag van de Sicilianen.
We hadden een prachtige zonnige dag op de ferry en de boot tufte heel goed door. Om 18.45 uur kwamen we in Genua aan en om 20.00uur stonden we op de camping, 18 km van Genua. Dit voor 1 nacht want de volgende dag was alles volgeboekt.
De volgende dag gingen we via de Coop naar Vergne vlakbij Barolo. Hier kochten we weer van die heerlijke grote gamba's. Wat een verrukkelijke heerlijkheid. De wijnkenners onder jullie zullen de naam Barolo zeker wel herkennen... De grand crux Bordeaux van Frankrijk. Ik schrok me een hoedje van de prijzen... Natuurlijk gingen we wel proeven. Altijd leuk en lekker!
Nico had deze plek ook uitgezocht vanwege de golfbaan vlakbij de camping en helemaal niet voor de wijn zei hij. Geloven jullie het?
De golfbaan: veel water, omhoog en omlaag, 2 keer een eiland, moeilijk scoren en goed zweten geblazen. De laatste 4 holes met een flinke blaar onder zijn teen. Onze voeten zijn niet meer gewend aan schoenen...!
Het weerbericht steeds volgend besloten we om vanochtend uit Barolo te vertrekken daar er een onweersfront voor een paar dagen die kant uit zou komen en noordelijker de zon meer grip op het weer zou krijgen.
Iedereen vraagt of we de zon meenemen... Dus besloten wij deze in te pakken en mee te smokkelen naar huis. Tot de Gotthardtunnel was het slecht weer. Dichte laaghangende wolken tegen de bergen en dikke regen. Komende uit de tunnel kreeg de zon steeds meer overwicht en zitten we nu in de zon, in Mulhouse een wijntje te doen.
Het was best een lange rit vandaag en dus gaan we hier nog even van de zon genieten voordat we thuiskomen.
Wij hebben echt genoten van elkaar en van de reis en wij hopen jullie van onze verhalen...
En zeggen we nu niet tot hoors maar tot ziens...tot gauw...!
Nico en Myriam

• 31 Mei 2015 - 19:54

Ad En Thea:

Het was weer een hele reis,en inderdaad als je gepland hebt om naar huis te gaan wil je ook.
    Fijne thuiskomst

• 31 Mei 2015 - 22:09

Agnes:

Jullie verslag heeft ons doen besluiten om een vakantie te boeken naar .......... Sicilië! En het is ons gelukt. Een leuk appartement in Taormina! Goeie thuisreis!

• 31 Mei 2015 - 22:23

Joep :

Eerst naar Oostenrijk. En daarna zien we foto's nog graag een keertje.
    Groetjes en wen ze in het natte kille holland.